Zielona Góra, ul. Staszica 15

+48 68 451 75 85

logo persson Meble biurowe

Ergonomia

Ergonomia to dziedzina, która zajmuje się zależnościami pomiędzy człowiekiem, a otoczeniem, kładąc nacisk przede wszystkim na narzędzia, które wykorzystujemy w codziennym życiu, w tym również w czasie pracy. Poszczególne narzędzia, z których korzystamy, mogą być niewydajne, a przede wszystkim szkodliwe dla zdrowia użytkowników. Jak to zmienić?


Ergonomia dotyczy również pracowników biurowych, którzy większą część dnia spędzają siedząc. Pozycja siedząca oraz złe warunki pracy (hałas, brak świeżego powietrza, złe oświetlenie) są powodem wielu poważnych chorób i dolegliwości, takich jak na przykład bezsenność, zwyrodnienia kręgosłupa, choroby układu mięśniowego, krwionośnego i odpornościowego.



Spędzając 8 godzin w pozycji siedzącej pracownik odczuwa dyskomfort i jest narażony na choroby i zwyrodnienia, ale również jest mniej efektywny i kreatywny. Jak temu zaradzić? Rozwiązaniem jest zaprojektowanie i wdrożenie elementów małej architektury i wyposażenia biurowego, które będzie dopasowane i zoptymalizowane pod użytkownika.



Dobrze zaprojektowana przestrzeń do pracy zapewnia pełen komfort i bezpieczeństwo. To miejsce odpowiednio oświetlone, wentylowane i ciche, w którym znajdą się nowoczesne i ergonomiczne meble.

ergonomia zdrowie

Jak prawidłowo oświetlić biuro?

Dobre oświetlenie w biurze przekłada się na wygodę widzenia pracownika, a co za tym idzie – znacznie ułatwia mu wykonywanie zawodowych czynności. To podstawa nowoczesnego stanowiska pracy, bez którego nie można mówić o dostatecznej wydajności i komforcie.



Liczy się nie tylko dostateczny dostęp do naturalnego światła, którego źródłem będą odpowiednio rozmieszczone okna w pomieszczeniu, ale również dostęp do światła sztucznego – uzupełniającego. Źródła światła w biurze powinny zapewnić optymalną widoczność niezależnie od pory dnia oraz warunków atmosferycznych. Złe oświetlenie wpływa na zmęczenie pracownika i jego zdrowie. Dobrym rozwiązaniem będzie więc odpowiedni układ okien oraz zastosowanie nowoczesnych świetlówek liniowych LED o neutralnej barwie, które nie emitują nadmiernego promieniowania i ciepła, a tym samym nie męczą wzroku.

oświetlenie w biurze

Fotele biurowe

Fotele biurowe (zwane również potocznie krzesłami) to w zasadzie obowiązkowy element wyposażenia każdej przestrzeni biurowej. Jest to mebel “na którym” pracownik czy właściciel firmy spędzi najwięcej czasu w trakcie wykonywanej pracy.

Powinien być więc nie tylko ładny (dopasowany estetyką do wnętrza), ale przede wszystkim funkcjonalny i bezpieczny, a jego konfiguracja powinna zapewnić użytkownikowi dobre samopoczucie i komfort ruchowy.



Z punktu widzenia zdrowych pleców i ogólnej właściwej postawy przy biurku, dobry fotel biurowy powinien dawać możliwość regulacji parametrów takich jak: wysokość siedziska, wysokość oparcia, kąt odchylenia oparcia i siedziska (praca dynamiczna), głębokość siedziska, regulacja podłokietników. Im większe pole do manewru przy indywidualizacji ustawień fotela, tym lepiej.

ergonomia krzesło do biura

Jakie biurko wybrać do biura?

Biurko to obok krzesła nierozłączny element każdego biura czy gabinetu. Dobre biurko musi być przede wszystkim solidne oraz zapewniać dostateczną przestrzeń roboczą, najlepiej ze sporym zapasem wolnego miejsca.



Istnieje wiele modeli biurek o różnorodnej konstrukcji – od prostych blatów z nogami, po rozbudowane biurka z dodatkowymi elementami, takimi jak szuflady, uchwyty na monitory czy stojaki na kubki. Niezależnie od potrzeb i dodatkowych funkcji, najważniejsze jest to, aby biurko zapewniło użytkownikowi swobodę ruchu podczas pracy.



Dobrym rozwiązaniem do biura jest biurko z regulacją wysokości, które umożliwi dostosowanie go do osób o różnym wzrośnie, a także coraz częściej zalecaną przez lekarzy – pracę na stojąco.

ergonomia regulowane biurko

Jak zadbać o odpowiednią akustykę w biurze?

Akustyka w biurze ma ogromne znaczenie. Z badań wynika, że nawet 1/3 pracowników skarży się na hałas w swoim miejscu pracy. Niezależnie od tego, czy jest to biuro typu open space, czy klasyczne biuro zamknięte, hałas negatywnie wpływa na koncentrację.



Biuro to miejsce, w którym zlewają się ze sobą setki dziwaków – rozmowy, telefony, odgłosy drukarek, kopiarek i innych urządzeń. Razem tworzą szum, który może być szkodliwy dla zdrowia pracownika, a z pewnością negatywnie wpływa na jego skupienie. Eliminacja szkodliwych dźwięków z otoczenia przez zastosowanie odpowiednich mat i paneli wygłuszających może być kluczowe dla podwyższenia standardów i jakości pracy biurowej.

ergonomia panel akustyczny

Jak zadbać o czyste powietrze w biurze?

Dostęp do czystego powietrza i prawidłowa wentylacja są ważne w każdym pomieszczeniu. Dzięki temu w biurze będzie panował zdrowy mikroklimat i optymalna temperatura. Świeżość powietrza to nie tylko mniejsze ryzyko zachorowania na choroby układu oddechowego, ale również większy komfort pracy wszystkich pracowników.



Niemal każde biuro posiada okna i systemy wentylacyjne, które utrzymują właściwą temperaturę i prawidłowy przewiew. Ważny jest regularny przegląd wentylacji w celu poprawy drożności. Niekiedy przydadzą się również oczyszczacze powietrza – niewielkie urządzenia, które można postawić w każdym miejscu w biurze. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, w tym głównie dla alergików i astmatyków.



Zapewnienie dostępu do świeżego powietrza to obowiązek każdego pracodawcy. Odpowiednio rozmieszczone okna, drożny system wentylacyjny i oczyszczacze powietrza pomogą nie tylko w utrzymaniu dogodnej temperatury i napływie powietrza, ale również zapobiegną powstawaniu pleśni, grzybów oraz rozpowszechnianiu się smogu, kurzu, bakterii i przykrych zapachów.

oczyszczacz powietrza

PERSSON Meble Biurowe

Zielona Góra 65-176, ul. Staszica 15

od 08:00 do 18:00

email persson zielona góra
facebook persson zielona góra
persson sklep zielona góra

Profesjonalne-strony.com